Dag 15 - Bat cave & sky bridge

2 augustus 2018 - Meishan Township, Taiwan

Vandaag was weer een leuke vermoeiende dag. Vanochtend vroeg stond de wekker om 8:15 uur en werden we rond negenen aan tafel verwacht voor het ontbijtje. De eigenaresse had ommelet voor ons gemaakt en nog wat van haar eigen specialiteiten.

Na het onbijt hebben we even gewacht tot de regen stopte en zijn we naar het begin van een trail gereden. Deze trail zou ons leiden naar de Bat cave (vleermuisgrot). In de grot zaten nu geen vleermuizen meer, maar de grot was leuk om te zien. Vlak voor de grot moesten we nog over een touwbrug, de Lovers bridge. Om bij de grot te komen moesten we een stijle klim van zo'n 1,5 km aan traptreden afleggen.traptreden de heenweg ging prima, dat was dalen. De terugweg was een goede training voor de kuitjes =)

Na de trail reden we verder naar de Sky bridge. Vanaf deze brug heb je een onwijs groot uitzicht. Na de brug zijn we via een theeplantage naar een klein dorpje gelopen. Hier hebben we geluncht met beef noodle soup en spinazie.

Met een gevulde buik konden we onze weg weer voortzetten. Als laatste stop voor vandaag zijn we naar een uitzichtpunt gereden op advies van Joe. Bij aankomst kwamen er bussen met Chinese toeristen aan, dus de rust was enigszins verdwenen :P

Na wat mooie foto's te hebben gemaakt zijn we snel in de auto gesprongen om de stoet bussen voor te zijn naar beneden. Rond 16:00 uur kwamen we aan bij het guesthouse en over een uurtje staat ons weer een heerlijke maaltijd te wachten. Nu dacht je dat mij blog al af was, maar zojuist heb ik er een nieuwe ervaring gehad die ik even moet delen. Ik heb voor het eerst een aardbeving gevoeld!!!! Gelukkig wel schaal 4 en niet heel gevaarlijk :) Maar toch wel even geschrokken. Taiwan alert ging af en Joe opende de deuren om te kijken of we naar buiten moesten. Het viel allemaal mee, we konden in het gebouw blijven. Nu lekker slapen!

1. Hayaty Flu-Bodha:
    4 augustus 2018
    Ondanks de regen toch een mooie belevenis 😉 Beetje lastig om he reisverhaal nu dagelijks te volgen. Niet overal Wi-Fi beschikbaar 🙄
    Je geniet in elk geval nog 💋