Dag 12 - van Nantou (sun moon lake) naar Alishan

30 juli 2018 - Alishan Township, Taiwan

Hallo leuke lezers!

Vandaag was een rustige dag. We zijn vanochtend rond 10:00 uur met de auto richting Alishan vertrokken. Vanwege wegwerkzaamheden hadden we wat vertraging opgelopen. We moesten over een weg die om het uur voor 10 min.open is. Google maps gaf aan dat we 10 11:11 zouden arriveren bij de wegversperring. Dit was 1 min te laat. 11:10 uur zou de weg weer worden gesloten. Joe wilde heel graag voorkomen dat we weer een uur moesten wachten dus reed met 80 km/h door de bergen waar de adviessnelheid 30 km/h was. Ik kan je vertellen dat je dan niet rustig je koffie kan drinken achterin de auto :P.

Helaas hadden we wegwerkers besloten om de weg wat eerder te sluiten. I.p.v. 11:10 hadden ze hem 11:00 uur gesloten. Helaas voor ons...we moesten toch wachten. Maar niet getreurd! Na 20 min. wachten waren ze zo vriendelijk om ons even door te laten, jeeeejjjj!

Nu konden we onze weg voortzetten richting Alishan. Maar toen stond ons nog een verrassing te wachten. Na nog geen half uur waren er op onze weg rotsen naar beneden gevallen. Gelukkig konden we in de schaduw wachten totdat de weg weer vrij was.

Nadat de weg weer vrij was gemaakt en wij weet verder waren gegaan hebben we het Takata recreation area bekeken. Dit is het informatie centrum van het National park Alishan. Als lunch hebben we hotpot gegeten. Je krijgt dan je eigen pannetje met vlees en groenten :)

Een half uurtje daarna kwamen we aan bij het hotel. Het plan was om nog een kleine trail te lopen in het park, maar het regende onwijs hard. Uiteindelijk hebben we samen met Joe tot 21:00 uur 's avonds Skippbo gespeeld (hij heeft ons hard ingemaakt).
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl