Dag 11 - Aboriginal village en amusement park

29 juli 2018 - Nantou, Taiwan

Onze rustdag werd zoals gewoonlijk weer een volle, maar onwijs leuke dag! Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en genoten van het ontbijtbuffet. Rond 10:00 uur werden we opgehaald door Joe en zijn we met een kabelbaan over de bergtop gegaan naar het volgende dal. Op de berghelling staat nog steeds een aboriginal dorp. Hier zijn we uit de lift gestapt en hebben door door het dorp gelopen.

Joe wist erg veel van de verschillende culturen af en gaf ons een paar leuke feiten. Degene die mij het meest is bijgebleven is dat je elkaars hoofd mag afhakken als je elkaar niet ligt. Vervolgend wordt de schedel bewaard en in een kast gezet. De aboriginals hadden verschillende stammen en deze konden niet allemaal even goed met elkaar overweg. Het afhakken van hoofden werd gelukkig afgeschaft toen de Japanners in Taiwan kwamen. Het was een leuke ervaring om de aboriginal cultuur even te beleven.

In het dorp waren ook verschillende activiteiten te doen. Wij hebben twee dansshows van de aboriginals bezocht, met een houten tol gespeeld en even onze boogschiet skills getoond :)

Wat wij niet wisten was dat er aan het eind van het dorp nog een pretpark zat. Dit was bijaankomst toch wel een erg leuke bijkomstigheid! Als eerste zijn we in de gild mine splash geweest voor wat verkoeling. Daarna hebben we nog een paar atracties gedaan en hebben we geluncht met patat en een heerlijke hamburger. Even een dag geen rijst een noodles. Na de lunch hebben we de dag afgesloten met een ritje in de Carribean Splash. Hier kwamen we zeilnat uit, maar wat hadden we een lol! Doorweekt en wel zijn we weer in de kabelbaan gestapt om terug te gaan naar het hotel. Op de terugweg hebben we de crystal cabin gepakt. De liftjes hadden een glazen vloer. Best gek om de diepte in te kijken :P.

Na deze leuke dag is het tijd om nog wat te eten en daarna een goede nacht te maken. Morgenochtend gaan we door naar Alishan.

1. Hayaty Flu-Bodha:
    30 juli 2018
    Zo te zien geniet je nog volop 👍🏾😍💋