Dag 13 - Alishan sunset (mount ju), Fenchibu (old street), Alishan recreation area.

31 juli 2018 - Alishan Township, Taiwan

Vandaag stond de wekker om 3:30 uur. Om 4:00 uur pakten we de trein naar Mount Ju. Vanaf hier kan je op de top van de berg de zonsopgang bekijken. Ik kan je vertellen, het was het vroege opstaan en klimmen waard! Het was zo onwijs mooi!!!

Na de zonsopgang hebben we nog een foto gemaakt met onze Bears. Hier een kleine toelichting:

Onze chauffeur Joe heeft op zijn dashboard een zwarte knuffelbeer staan genaamd Barry. Het is de Taiwanese beer. Gisteren hebben dave, robin, babette en ik ook alle vier een knuffelbeer gekregen van mama als traktatie voor haar verjaardag op 7 augustus. Ieder jaar zijn we op vakantie wanneer ze jarig is en trakteert ze op een cadeautje. I love it!

Maar goed. Wij vieren en Joe hadden allemaal onze Barry meegenomen de berg op voor een mooie foto met z'n allen. Whihoeee!

Na de zonsopgang zijn we niet met de trein maar lopend naar beneden gegaab via een pad door het bos. Ik kan je vertellen dat dat op een nuchtere maag nogal veel inspanning vraagt :P Beneden aangekomen besloten we toch maar een kop koffie te halen bijde 7 eleven (het is nu 7:00). Joe stelde voor om gelijk te ontbijten, dus volgden we hem naar een verscholen zaakje. Ondanks het feit dat er heel veel lekkere dingen op de menukaart stonden had ik erg veel zin in de French Fries. Gues what I ate as breakfast! ;)

Na het ontbijt zijn we nog maar even in bed gaan liggen. 11:00 uur kwam Joe ons weer ophalen om een bezoekje te brengen aan het dorpje Fenchibu. Dit is een klein knus dorpje waar nog een gedeelte van het populaire treinspoor van Alishan te zien is. In het dorpje hebben we gezellig geluncht en zijn we daarna via het bamboe bos teruggelopen naar de auto.

Terug bovenop de berg zijn we nog de recreation area van Alishan in gereden met een klein busje en daarna te viet verder gegaan.. De natuur is onbeschrijfelijk mooi, de foto's spreken voor zich! Het meest bizarre vond ik de 3000 jaar oude bomen (giant woods) deze waren gigantisch! Na een trail van een uurtje die langs Sister Pond ging hebben we het treintje naar beneden gepakt.

Na deze lange dag hebben we de avond afgesloten met een heerlijk diner samen met Joe. He's amazing! =)