Dag 14 - van Alishan naar Meishan

1 augustus 2018 - Meishan Township, Taiwan

Vandaag hebben we een rustige dag gehad, heerlijk! Vanochtend vroeg hebben we ontbeten met Joe. De hamburger van Dave was gisteren zo goed bevallen dat ik hem vandaag als ontbijt heb gegeten. Best lekker zo in de ochtend!

Na een goede kop koffie bij de 7eleven was het tijd om de koffers in te laden en op weg te gaan naar Meishan. Omdat Babette vannacht een onstoken oog had gekregen moesten we eerst nog langs de stad voor een bezoekje aan de oogarts. Dit was 2,5 uur rijden, maar in deze natuur is dat alles behalve vervelend :)

Tijdens de rit hebben we zelfs wilde apen gespot! Tijdens de rit wamen we ook nog Longan trees tegen. Longan is een zoet vruchtje. We zijn gestopt om wat te plukken. Best leuk om je eten zelf te verzamelen! Na de stad zijn we doorgereden naar een waterval. Om bij de voet van de waterval te komen werd je conditie wel flink op de proef gesteld. Er stond ons een onwijs stijle klim van 800 m. te wachten. Ik kan je vertellen dat dit im 30°C behoorlijk tegenvalt haha. Op het pad naar beneden kwamen we ook het nodige wild tegen: apen, giga spinnen en een (dode) gifslang. Na die slang heb ik mijn ogen geen moment meer van het pad gehouden...

Na een korte stop bij de waterval moesten we nog omhoog. Dit ging beter dan gedacht! Wel gingen we in twee groepjes. Voorop Joe, Babette, Dave en ik en achter papa, mama en Robin. Ieder op zijn eigen tempo en we hebben het allemaal gehaald! ;)

Na de waterval was het idee om te gaan lunchen. Nu is het zo dat we op 2500 m. hoogte in de bergen zitten en er dus nauwelijks tot geen eetgelegenheden of winkeltjes te vinden zijn. Daarom besloten we door te rijden naar het dichtsbijzijnde dorpje (welke vlakbij het volgende guesthouse) en daar bij de plaatselijke shop wat instant noodles te halen. Aangekomen in het guesthouse werden we vriendelijk en liefdevol ontvang en door een wat ouder stel en hebben we lekker gegeten.

Na het eten liet de man ons onze kamers zien. We hebben gewoon een KINGSIZE BED!!!!!!!!
Amazing!

Een half uurtje later kregen we de uitnodiging van de bewoners om een thee ceremonie te genieten beneden. De eigenaren van het guesthouse hebben ook nog een eigen theeplantage met Oolong tea (echt onwijs lekker)! Hij liet ons zijn eigen thee proeven aan een houten tafel van cypreswood. Tijdens het thee drinken hebben we met handen en voeten en in het Chinees verhalen te horen gekregen over zijn jonge jaren op de plantage en zijn ervaringen met bijen en killerbees. Ook vertelde hij liefdevol over zijn gezin en liet ons een paar foto's zien.

Na de theeceremonie zijn we even gaan douchen. Over een uurtje worden we beneden verwacht voor het avondeten. De eigenaresse kookt voor ons vanavond. Ik ben benieuwd! 😊