Dag 10 - van Taroko maar Nantou (Sun Moon Lake)

28 juli 2018 - Nantou, Taiwan

Vandaag was een dag die we met name in de auto hebben doorgebracht. We trekken van de oostkust naar het midden van Taiwan naar onze eindbestemming Sun Moon Lake. Om eerlijk te zijn is een dagje in de auto zitten na afgelopen dagen best fijn! Nu konden we even onze voeten laten rusten en genieten van het uitzicht.

In totaal stond ons een rit van 5 uur te wachten. Halverwege zijn we nog even gestopt bij de dikste boom in Taiwan en hebben we nog een trail van 750 m gelopen naar de top van de berg (dat was nog pittig zwaar)! Het is haast onvoorstelbaar, maar in het dal was de temperatuur 37°C en op de top maar 12°C. Per 500m. zakte de temperatuur met twee gradeb. Best lekker die frisse berglucht.

De trail is er een van de Taiwanese top 100 voor de echte hikers in Taiwan. Wij kunnen er na vandaag alvast eentje van de lijst doorstrepen #bikkels =)

Na de trail hebben we geluncht bij een plaatselijk tentje. Hier hebben we kip gegeten dat werd gekookt in thee. Waar we in NL alleen de poten of alleen de kipfilet eten, kregen we hier een hele kip inclusief hoofd en tenen. Het was best onsmakelijk om te zien. Gelukkig was Joe zo lief om de kip uit elkaar te halen voor ons... De reden dat ze het hoofd mee serveren is om te laten zien dat het echt een levend dier is geweest. Een soort teken van respect tegenover de kip.

Maar genoeg over de kip (hij was trouwens wel erg lekker ;)). Na de lunch reden we door naar de Wen Wu tempel. Deze hadden we vorig jaar al gezien, maar omdat dit toch wel mijn favoriet is zijn we nog een keer gegaan. Nog steeds even mooi! Vanaf het dak van de tempel hadden we een prachtig uitzicht over het meer en tevens onze eindbestemming.

Vlak voordat het ginf regenen kwamen we aan bij het hotel. POEPIE SJIEK! Nadat we hadden ingecheckt gingen we de straat op om wat avondeten te scoren bij de kraampjes. Na het eten hebben we de dag samen afgesloten met een heerlijke kop koffie en een spelletje.

1. Hayaty Flu-Bodha:
    30 juli 2018