Dag 9 - swallow grotto, Lushui (green water) trail, bayang trail en blue river (Hualien)

27 juli 2018 - Nantou, Taiwan

Vanwege het slechte bereik is hier de blog van gisteren :)

In de ochtend waren we vroeg opgestaan en hebben we met een heerlijke sandwich ontbeten. Vandaag zouden we het mooie Taroko weer in gaan. Er stonden drie trails op het programma. We zijn begonnen met de Swallow grotto. Deze trail liep langs gaten in de marmeren wanden (dit waren de zwaluwnesten). De wanden liepen stijl omhoog, ik voelde me nog kleiner dan ik eigenlijk al was ;)

De Swallow grotoo trail was goed te doen, maar buiten de grot stond de warmte ons alweer op te wachten. Met een gevoelstemperatuur van 40°C begonnen we aan de Bayang trail. Deze trail liep langs een klif en eindigde met een touwbrug bij een waterval. De waterval stond een beetje droog, maar de touwbrug was geweldig om op te springen!

Bezweet en wel begonnen we aan de heerlijke lunch bij een aboriginal restaurant. Na de lunch begonnen we aan de laatste trail van vandaag, de Lushui trail. Deze liep langs de rotswanden en vanaf hier had je een prachtig uitzicht over de kloof.

Vanwege de warmte kwam Joe met het idee om op de terugweg te gaan zwemmen in de blue river bij Hualien. In de rivier kwamen we weer een beetje op onze normale lichaamstemperatuur =) de rivier was azuurblauw met witte vissen, we hebben genoten!

Na het zwemmen zijn we weer teruggegaan naar het huisje.

1. Hayaty Flu-Bodha:
    30 juli 2018
    Hahaha ik moet het met een zwembad doen, zo'n blauwe heldere rivier lijkt me veel lekkerder 😉