Dag 7 - Cat village & Shifen (lantern village)

25 juli 2018 - Jioufen, Taiwan

Vandaag hebben we twee spots bezocht vanuit ons hotel in Jiufen. Eerst bracht Joe (onze chauffeur) ons naar Cat Village. Je raadt het misschien al, het hele dorpje was overspoeld met katten (levende en neppe). Vooral Babette had het erg naar haar zijn, ze zou later wel een kattenvrouwtje willen worden (waren haar woorden) =) Ook mama had haar plekje gevonden in de Kitchy Cat shop :P

Na Cat Village zijn we doorgereden naar Shifen. Dat was mijn grootste wens. Shifen is een klein dorpje waarvan de hoofdstraat het meest bekend is. Dwars door de straat loopt een oud treinspoor waar nog om het uur een treintje voorbij komt. Langs en op de rails staan kraampjes. Hier kan je een lampion kopen om vanaf de rails op te laten.

Toen we naar Shifen reden zag je vanuit de verte al allemaal lampionnen in de lucht en boven de berg zweven. Nu mochten wij er zelf een oplaten. Om je een idee te geven: denk aam de rapunzel scène op het water met alle lampionnen ;). Zo zag ook mijn moment eruit maar dan overdag. Echt een geluksmomentje ! <3

Voordat we de lampion oplieten mochten we hem eerst beschilderen met wensen. Daarna hebben we hem met zijn allen opgelaten. Een kwartiertje later zou het treintje door de straat komen rijden. Hier hebben we nog even op gewacht. Toch wel bizar om te zien dat het drukke spoor dan opeens zo rustig is. Dit moment had ik niet willen missen :)

Als laatst hebben we nog een waterval bezocht. Deze was echter niet een van mijn favoriete tripjes. Bij het begin van de trail werden we namelijk gelijk ontvangen door een giga spin! De rest van de trail heb ik dan ook half paranoia gelopen #schaam #schaam!

Omdat vandaag toch wel een rustig zou moeten zijn, zijn we halverwege de middag teruggegaan naar het hotel. Onderweg hebben we nog even geluncht bij een plaatselijke markt met Joe. Terug bij het hotel hebben we allemaal een koude douche genomen en zijn we daarna nog het dorpje in gegaan. 'S avonds weer lekker gegeten en nu ons favoriete spelletje Skippbo spelen.

1. Martin:
    25 juli 2018
    Leuk om te lezen allemaal, ik volg je op de voet, en ik hoop dat je nog veel geluksmomentjes gaat hebben daar. Enjoy!
  2. Hayaty Flu-Bodha:
    25 juli 2018
    Hihihi jij eet dus zeker geen gefrituurde spin :-) Gelukkig hadden we die niet op de personeelsdag ;-))
  3. Ivonne:
    28 juli 2018
    Je maakt veel mee op een dag. Jullie zijn erg actief. Leuk om het allemaal te lezen.