Dag 8 - Xinxu cliff, Shakadang trail, eternal spring en pebble beach

26 juli 2018 - Taroko National Park, Taiwan

Helaas zaten onze dagen in Jiufen er alweer op. Maar er stond ons iets heel moois te wachten: Taroko National Park! =D

De dag begon met 3,5 uur rijden. Onderweg maar Taroko maakten we een tussenstop bij Xinxu cliff. Een uitzichtpunt aan de ooskust van Taiwan. Vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht over de oceaan.

Nog geen halfuur later kwamen aan in Taroko park. Door het park lopen verschillende trails. Vandaag zijn we begonnen met de Shakadang trail. Deze trail liep langs de groene/blauwe rivier. De gevoelstemperatuur was vandaag 40°C, maar het was goed te doen onder de rotswand :)

Na de trail zijn we verder gereden naar de Eternal spring. Dit is een monument ter nagedagtenis aan de overleden wegwerkers die de Taroko kloof begaanbaar hebben gemaakt. Het monument is een tempel waaruit een waterval stroomt naar de rivier in Taroko. Vorig jaar was deze gesloten vanwege al het puin dat door de tyfoon veroorzaakt was. Dit jaar was hij wel open en zijn we naar boven geklommen om het monument van dichtbij te bekijken.

Verhit en wel kwamen we weer bij de auto aan en zijn we doorgereden naar onze laatste stop, Pebble beach. Het is een strand met ronde stenen. Wanneer de golf zich terugtrekt in zee hoor je de stenen allemaal rollen. Het effect is heel grappig!

Na het strand moesten we nog even langs de 7-eleven (een alles winkeltje) voor het avondeten. De B&B waar we zitten ligt in the middle of nowhere, dus ons avondeten bestond uit sandwiches! Ook lekker hoor!

De B&B waar we zitten is echt sprookjesachtig! De tweepersoonskamers zijn echt superschattig! Het zijn drie kleine houten hutjes. Ook de omgeving is prachtig! We zitten tussen de bergen en hebben genoten van de zonsondergang. Bij de B&B hoort nog een drakenfruit plantage. De eigenaresse van de B&B is onwijs lief en behulpzaam, ze heeft de Aziatische schattigheidsfactor maar dan keer 100! Op het grasveld staat nog een houten overkapping waar we mochten zitten in de avond. Terwijl lekker zaten te eten aan de picknicktafels kwam ze aanlopen met een ventilator voor ons en een bordje dragonfruit uit eigen tuin, hoe lief! <3

Waarschijnlijk zijn jullie nu wel klaar met alle schattigheid van mijn blog van vandaag. Mocht je er toch nog niet genoeg van hebben gekregen, kijk dan nog even naar de foto's :)

1. Natasja:
    26 juli 2018
    Heel gaaf meis!!
  2. Janny:
    26 juli 2018
    Wat een leuke huisjes!
  3. Hayaty Flu-Bodha:
    27 juli 2018
    Grappige huisjes, de ventilator brengt hier weinig soelaas, veel te heet hier pffffffffffffff ...
  4. Danielle:
    28 juli 2018
    Haha hier heb ik wakker gelegen vanwege de koude airco. Buitentemperatuur 35°C binnen 16°C =P